Tornadouppdatering


Auckland 2011-05-03

På jobbet vid halv fyra på eftermiddagen ringer vår kollega Pheobes pojkvän och säger att han kört genom det värsta han varit med om, att bilen inte gick uppför backen. Vi får veta att det varit en tornado i norra Auckland som slitit sönder ett köpcentrum, lyft bilar, dödat en människa med mera. Vår handledare blir eld och lågor för det citat händer ju aldrig något i Auckland, allt händer alltid på sydön, gud så spännande, jag kan inte koncentrera mig på att jobba längre. Vi följde därefter Radio och YouTube-klipp på jobbet, vilka visar att tornadon var på väg rakt mot oss via vår lägenhet (jippie). Den dog dock ut i stadsdelen innan vår och vi kunde åka hem frå jobbet (jippie på riktigt).

Anm. gjorda av mig.
1. Är man som boende på nordön generellt avundsjuk på sydöns återkommande dödliga jordbävningar?
2. Börjar tro att jag är med i Final Destination

//emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0