Mycket att berätta..

Men jag börjar med vår Roadtrip som vi gjorde för några helger se (kanske3).. Jag (Carro), Lindorna, mili, kajsa och ioana hyrde 2 bilar och begav oss ut på en liten roadtrip! Första stoppet var Whitianga där även Sandy, Tove o Prillan höll hus, dit var det kanske  4timmars körning och där fick vi uppleva Cathedral cove och Hotwater beach.. Vid Cathedral cove har delar av Narnia spelats in och det var verkligen vackert där! Även Hotwater beach var ett häftigt ställe som tyvärr lockade väldigt mkt turister.. Där kunde man iaf vid en viss tidpunkt på dagen (hade med tidvattnet att göra) gräva sina egna heta källor på stranden!

Fin fin utsikt under körningen!


Utsikt innan vi började vandringen mot Cathedral Cove


Cathedral Cove



Gräva, gräva grop


Bada i gropen!!

Andra stoppet blev Rotorua där vi bland annat besökte Nya Zeelands största kokande lerpöl, de ni! Sen badade vi i varma källor, NZ natur är verkligen häftig!! I Rotorua luktade det riktigt illa, minns inte varför men det hade nog med naturen o göra.. Där fick jag även för första gången köpa lösgodis på min resa vilket gjorde mig väldigt lycklig!


Den varma kokande lerpölen!


Mili, Ioana, LindaO, Kajsa, Carolin och LindaT njuter av varmt skönt bad!

På söndagen negav vi oss till Matamata och Hobbiton, Sagan om ringens inspelningsplats! Det var riktigt häftigt Sagan om ringen fan som man är! Tog massa massa bilder som vi tyvärr inte får visa då inspelningsplatsen var återuppbyggd eftersom att de ska börja spela in filmen The hobbit.. dessa bilder får vi inte visa ens för familj o vänner förens filmen är släppt!!



Tack o hej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0